דבר המפרסם

תוכן ממומן, advertainment, branded content, תוכן ממותג וכו וכו…לא משנה איך תקראו לזה, מדובר על חווית תוכן שמרכז ההתרחשות שלה באינטרנט ומי שממן אותה הוא מפרסם. מאפיין נוסף של הפרוייקטים האלו הוא שהמפרסם לא נמצא בחזית שלהם, אלא התוכן. למה זה טוב למפרסמים? איך עושים את זה? ולמה זה תחום שכדאי לעקוב אחריו סיקרתי בכתבה הזו.  מאז הושקו עוד לא מעט פרוייקטים מעניינים של תוכן ממומן. שישה מהם לפניכם:

Life in a Day – פרוייקט היסטורי מבית היוצר של גוגל שבו התבקשו הגולשים לתעד את עצמם ואת חייהם במהלך יום אחד – ה24 ליולי 2010. מעל 90 אלף סרטונים הועלו ליעד הסרט כבר בשבוע הראשון, ומהם יערך סרט על ידי קוין מקדונלד (המלך האחרון של סקוטלנד) ויופק על ידי רידלי סקוט (בלייד ראנר). הפרוייט ממומן על ידי LG.

The Commuter  – כשנוקיה השיקו את המכשיר החדש שלהם נוקיה N8 הם החליטו לעשות סרט הוליוודי עתיר כוכבים (טוב נו, פמלה אנדרסון) שיצולם כולו בעזרת מצלמות הוידאו HD שיש במכשיר. הם אף הגדילו לעשות והגרילו שני זוכים בתחרות באתר, שהשתתפו בסרט.

Nigel and Victoria – תוכן ממומן מבית פיליפס. במקום למצוא דרך מעודנת להביא את המוצרים למסך, הם פשוט יצרו סדרה רומנטית שמתרחשת מאחורי הקלעים בסט של צילום פרסומות (חוות דעת) למוצרי פיליפס. נייג'ל הוא נציג החברה שגם מאוהב בשחקנית הראשית שנקרע בין המחוייבות שלו לחברה לבין מושא ההתאהבות שלו. 

Twentyfourseven and the city – מותג האופנה הישראלי "טוונטיפורסבן" השיק סדרת ריאליטי שבה ארבע בנות הוטסו לניו ליורק לשבוע עמוס במשימות ריאליטי. הזוכה בסדרה, שהונחתה על ידי עוז זהבי ועדי נוימן, נבחרה על יד הצופים בבית. כל פריטי הלבוש בסדרה הן של הרשת (גילויי נאות: אני  סמנכ"ל התוכן בTHE BOX שהובילה את המהלך)

I'm here – סרט קסום של ספייק ג'ונז (אדאפטיישן, ארץ יצורי הפרא) בן של 30 דקות שמוקרן באתר ייעודי ברשת. הסרט מוקרן פעם בשעתיים, למקסימום 12,000 אנשים ביום והוא מומן על ידי אבסלולוט וודקה (כחלק מהקמפיין In an absulut world) הסרט מלווה שני רובוטים במשל נוגה על אהבה באורבאניה.
 
 
The GE show – חברת ג'נרל אלקטריק שחרטה על דגלה המיתוגי את עניין האנרגיה הירוקה יצרה מגזין שמסקר טכנולוגיות נקיות שונות מטורבינות רוח ועד רכבים חשמליים. מה שעובד במגזין והופך אותו לתוכן אינטרנטי מרתק הוא האינטרקאטיביות שלו. לכל סגמנט יש אפליקציה/משחק/גרפיקה ייחודית.  
  
ולסיום, Audi.tv הוא ערוץ שהושק בגרמניה ובדרכו להיות מושק בדרום אפריקה, אוסטרליה וארצות נוספות. זה לא רק תוכן ממומן. זה ערוץ שלם שמשדר לאורך כל היום שמפרסם עומד מאחוריו. אאודי במקרה זה, משמש כברודקאסטר לכל דבר ומספק לא רק תשתית אלא גם לוח שידורים של תכנים שהוא הרוכש והמפתח שלהם. במרבית התכנים פה המותג נמצא חזק בחזית ולכן לא קיבצתי אותו עם הפרוייקטים האחרים, אבל הוא מסמן עולם חדש של אפשרויות לעתיד של התוכן, הפרסום וגופי השידור. מעניין לציין במקרה הזה שמרבית התקציב בפרוייקט הלך להפקה ולא לקניית מדיה וזאת מכיוון שקהל הרוכשים הפוטנציאלי של BMW מצומצם וממוקד.

6 thoughts on “דבר המפרסם

  1. תמר

    פוסט מעולה ! ועדיין עם כל החדשנות הטכנולוגיות ופלטפורמות השידור הרשתיות, התוכן לא ממש מצליח לסחוף, ועושה רושם שהסיבה היא ממש לא המפרסמים, אז מהי? למה הסטוריטלינג הוא צד פחות חזק?

  2. tamar

    פוסט מעולה! ועדיין עם כל החדשנות הטכנולוגית והפלטפורומות המגוונות, יש תחושה שחלק מהתוכן מאד דל מבחינת סיפור. הפרויקטים שבאמת עושים את העבודה הם דווקא התכנים שנעשו על ידי אנשי קולנוע ששמים דגש על על הקולניות. יש מצב שתוכן מבוסס אסתטיקה וקונטקס קולנועי יעבדו טוב יותר עבור המפרסם מאשר פרסומת או תוכנית?

  3. רון זאבי

    תמר, אני מכיר את הנקודה הזו היטב מכיוון שגם אני בהתחלה התלבטתי עד כמה להשקיע בכל סרטון באתר שלי (אשר מציג הפקות וידאו מקומיות). אפילו עם כל היתרונות ובעיקר הניסיון שיש לבמאים ועורכים מקצועיים מתעשיית הקולנוע, בסופו של דבר יש תקציב מוגבל, במיוחד כשמדובר בהפקות אינטרנט שלא יכולות לקבל תקציבים כמו של חצי דקת פרסומת בסופרבול… (למרות שבמקרה הזה ספצפית אני בטוח שהיו להם תקציבים לא קטנים).

  4. admin מאת

    הי, התוכן לא דל לתחושתי כמו שהוא מותאם לחווית צפייה שונה. העומק שאתה נדרש לצלול אליו במסגרת של חצי שעה הוא לא העומק שיעבוד בחמש דקות. כמובן שבגלל התקציבים וגיל המדיה יש פחות בגרות של תוכן ביחס לקולנוע או לטלוויזיה, אבל יש לא מעט סדרות אינטרנט שהתוכן בהם סוחף ואלו שמצליחות בזה לא מצליחות כי התוכן קולנועי אלא כי הוא מוציא את המקסימום מהאינטרנטיות (הוטל 626 הוא דוגמא מצויינת)

  5. אורן

    מסכים לגמרי עם תמר. יצירת תוכן היא מקצוע. גם כאשר אנו מדברים על מסכים חדשים, אומנות הסיפורת או הפירמוט עדיין סופר רלוונטיים וקריטיות לאיכותו ועומקו של התוכן. לטעמי הקשר לתקציבים הוא לא חד ערכי. רעיון גרוע עם תקציב על יישאר גרוע.. (80% מהסרטים ההוליוודים הם רק דוגמא לכך.)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.